نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس ملت با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی باید با رشد جمعیت دانش‌آموزان متناسب باشد، گفت: کیفیت آموزش در کلاس‌های متراکم پایین است.

متراکم بودن کلاس‌ها در مدارس کیفیت آموزشی را کاهش داده است

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی باید با رشد جمعیت دانش‌آموزان متناسب باشد، گفت: با توجه به افزایش رشد سالانه جمعیت باید امکانات و تجهیزات مدارس دولتی نیز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تراکم زیاد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، افزود: در مدارس ابتدایی تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی بر کیفیت آموزشی اثرگذار است مسلما نحوه آموزش معلم در کلاس درسی که 30 دانش‌آموز حضور دارند با کلاس درسی که 15 دانش‌آموز هستند متفاوت است.

کوچکی نژاد بیان کرد: در کلاس‌های درسی که تعداد دانش‌آموزان کم است معلم از یک سو کنترل بهتر و راحت‌تری بر دانش‌آموزان دارد و از سوی دیگر مسائل تربیتی، آموزشی و علمی با شیوه‌های استاندارد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود؛ کیفیت آموزش در کلاس‌های متراکم پایین است.

وی درخصوص دوشیفته شدن مدارس برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید بیشتر فعال باشد و با ساخت مدارس فضاهای آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان را تامین کند؛ دولت و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد بخش خصوصی می‌تواند با مشارکت بیشتر در آموزش و ساخت مدارس بار بزرگی از دوش مدارس دولتی بردارد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نیروی انسانی نیز باید متناسب با افزایش تعداد کلاس‌های درس تربیت شوند، اضافه کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی برگزار شد مقرر شد بیش از 200 هزار ردیف برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در طول چند سال اختصاص پیدا کند./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار